طراحی سایت خدماتی

مخاطبان اینترنتی به دنبال رنگ و شکل‌های جذاب هستند. آنها از دنیای سایت‌ها توقع ندارد که مثل یک کتاب پر از متن‌های یک دست باشند. یک اشتباه رایج در طراحی سایت عدم توجه به این موضوع است. استفاده طولانی از متن، چشم مخاطب را خسته می‌کند و باعث می شود دیرتر به محتوای مورد نظر خود دسترسی یابد. در نتیجه با یک کلیک سایت را می بندد. بهتر است از طراحی صفحات کتاب مانند دوری کنید. می توانید برای هر طراحی سایت خدماتی بخش سایت یک تیتر با فونت و رنگ جذاب طراحی سایت خدماتی کنید. بخش کوچکی از متن دیده شود و برای مخاطبی که به دنبال آن موضوع است لینک ادامه مطلب را طراحی کنید تا با کلیک بر روی آن وارد صفحه دیگری شده و ادامه مطلب مورد نظر را بخواند.

۱۷- بررسی مرورگرها

سایت‌ها در واقع سایت خدماتی ویترین مجازی بشمار می‌آیند و در آینده نزدیک اگر تجارت شما در اینترنت نباشد تجارت شما از بین خواهد رفت !

چرا سایت خدماتی ؟

امروزه پیاده‌سازی انواع کسب‌و‌کار خدماتی بدون استفاده از امکانات دنیای دیجیتال منجر به موفقیت نمی‌گردد. طراحی سایت خدماتی موجب آشنایی بیشتر مخاطبان با خدمات یک مجموعه می‌گردد و موجب رونق کسب‌و‌کار آن خواهد شد.

اولین و مهم‌ترین چیزی که برای طراحی سایت یا Web Design نیاز دارید، یک کامپیوتر است. این کامپیوتر یا لپتاپ باید قدرت کافی در اجرای برنامه‌های گرافیکی و کدنویسی را داشته باشد و تا حد امکان در زمان کار خاموش نشود و یا هنگ نکند که زحماتتان هدر نرود. اگر بخواهید بدانید دیگر ابزارها و مهارت‌های اصلی چیست، می توان تسلط به زبان‌های برنامه نویسی  و فریمورک‌های مربوطه را نام برد.

بخش مهم یک سایت اسم آن است. در واقع اسم سایت معرف تمام و کمال شماست. این اسم می‌تواند نام کالا، خدمات و هدف شما باشد. برای بیشتر شدن جذابیت سایت، یک اسم با طراحی سایت خدماتی شکوه برای سایت انتخاب کنید. سعی کنید اسم انتخابی شما خیلی بلند نباشد. زیرا کمتر در ذهن افراد می‌نشیند. از یک اسم مخفف هم می‌توانید استفاده کنید. این کار بر جذابیت سایت شما می افزاید.

۲- رنگ سازمانی

طراحی سایت به ساخت و راه اندازی صفحات سایت گفته می‌شود که معمولا این کار با کدنویسی به زبان‌های مختلف برنامه نویسی و یا با استفاده از قالب‌های آماده انجام می‌شود. در آغاز، وبسایت‌ها با استفاده از زبان HTML نوشته می‌شدند و پس از آن با پیشرفت وب، طراحی‌ با استفاده از جدول‌های پنهان در صفحه و زبان HTML  منسوخ شد و استفاده از زبان CSS روی کار آمد. به زبانی ساده‌تر تعریف طراحی سایت عبارت است از ساخت صفحات وب یا ریدیزاین و بهینه سازی سایت‌های قدیمی که در بستر اینترنت انجام می‌شود.

چنانچه در حرفه خود گواهی یا نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اید آن را حتما در انتهای صفحه اول خود جاگذاری کنید. این یک امتیاز مهم برای داشتن یک سایت خوب است و حس اعتماد مخاطب را به محصول و خدمات شما افزایش می‌دهد.

۷- منوی کاربردی

انتخاب زیرساخت مناسب سایت با توجه به نیاز هر کسب‌و‌کاری، مستلزم دانش و تجربه کافی است که اگر بدرستی انتخاب نشود در مسیر بازاریابی دیجیتال نیز با مشکلات زیادی مواجه می‌گردد.

در این مطلب ۱۶ ویژگی اصلی یک وب سایت جذاب را بررسی می‌کنیم چون یک سایت جذاب این روزها بزرگترین امتیاز شما برای رونق کسب و کار به حساب می‌آید. زیرا در وهله اول افراد ناخودآگاه جذب زیبایی و جذابیت ظاهری می‌شوند. ظاهر زیبا و فریبنده به خوبی مخاطب را جذب کرده و چه بسا هر مخاطب به یک مشتری برای شما تبدیل شود. این یک رویای بیهوده نیست. فقط کافیست برای داشتن یک سایت جذاب چند نکته را بدانید.

دلیل طراحی یک سایت جذاب

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *